کد های زیبا سازی

دشمن را بهتر بشناسیم.... - کاش بنده بودیم...
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه کاردان باشد، فرمانروایش او را دوست خواهد داشت . [امام علی علیه السلام]
کاش بنده بودیم...
 
دشمن را بهتر بشناسیم....

به گزارش شیعه آنلاین، "تام دانیال" جاسوس سازمان اطلاعات و امنیت ایالات متحده آمریکا (CIA) است.

او با بلند کردن ریش خود و تغییر نام، خود را شیخ "أبو اللواء الصوری" معرفی کرده و موفق شد در مأموریتی چند ساله به گروهک تروریستی القاعده بپیوندد و پس از پایان مأموریتش، با اطلاعات و رازهای سرشاری از القاعده، به آمریکا بازگشت.

البته وی با یک گذرنامه جعلی لبنانی با نام "تیسیر جودت عبدالهادی" خود را به القاعده رساند و با هماهنگی آنان نام شیخ "أبو اللواء الصوری" را برای خود انتخاب کرد.

"تام دانیال"‌ خود را یک لبنانی که از سال ها پیش در مکزیک زندگی می کرده،‌ معرفی کرد و موفق شد بر برخی مشکلات زبانی و لهجه ای – به دلیل ضعیف بودن زبان عربیش – فائق آید.

او بعد از پیوستن به القاعده، موفق شد با هوش و زکاوتی که داشت، به سرعت رشد کند و به یکی از تصمیم گیران و طراحان اصلی این شبکه تبدیل شود.

وی طرح انفجار تعدادی از حرم های ائمه علیهم السلام و مساجد و حسینیه های شیعیان در سراسر جهان را آماده کرد. او همچنین طرح چندین حمله به پایگاه های آمریکا در خاورمیانه را آماده کرد اما بعد از آغاز عملیات، پیش از اینکه اجرایی شود،‌ موضوع را به CIA اطلاع می داد تا فورا فرد یا افراد اجرا کنند عملیات را شناسایی و بازداشت کنند و عملیات خنثی شود.

بر اساس برخی اسناد و مدارک موجود، او در دادن اطلاعاتی به آمریکا درباره مخفیگاه "أبو مصعب الزرقاوی" رهبر القاعده عراق، نقش بسزایی داشته که در نهایت هم به کشته شدن الزرقاوی منجر شد.

به اعتقاد کارشناسان مسائل سیاسی عراق، بعد از کشته شدن "أبو مصعب الزرقاوی"، القاعده عراق دیگر هیچ وقت به قدرت سابق خود بازنگشت و مدتی بعد هم به چند گروه و شاخه تقسیم شد.

گفته می شود "تام دانیال" در ترور "أیوب المصری" دیگر رهبر القاعده عراق نیز نقش بسزایی ایفا کرد. مرگ وی نیز ضربه سنگینی به پیکره القاعده عراق وارد کرد.

منبع شیعه انلاین


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط یاور 92/4/26:: 1:22 عصر     |     () نظر
آیکون زیبا سازی, لوگو زیبا سازی